22 Şubat 2013 Cuma

Açelyam

İşte bu yılki sevgililer günü hediyem...Açelyam..9 gün oldu geleli ve hala yaşıyor bana rağmen:))Bu çiçeğin bakımıyla ilgili bir site blog gezdim ve bir sürü bilgi topladım.Birbirine tamamen zıt bilgilere de rastladım.Bazı kaynaklar açelya çok suyu sevmez diyor.Ama çiçeği aldığımız yerdeki bey Açelyanın en güzel sulama yönteminin  kova dolu bir suya  saksının hemen üstüne kadar daldırıp çıkarmak gerektiğini söylemişti.Ben yine de açelyaya bu şekilde banyo yaptırmak yerine :))))) yukardan su dökmek şeklinde  bolca sulamaya çalışıyorum.
Açelyalar soğuğa dayanıklıymış çok.Hatta kışın bile balkonda durmalıymış.Havadar ortam istiyomuş.Aydınlık fakat gölgeli bir yere koydum balkonda duruyor.Altındaki tabakta su birikmemeliymiş. Ben de ne tabağı hangi tabak :)) dedim ve çiçeği astım.Bana rağmen 9 gündür hala yaşıyor.Keyfi iyi gibi görünüyo
Çoğaltması çok zormuş.Bir sürü teferruat bilgi okudum.Şu an için bunu hiç deneyesim yok.Çiçekleri çabuk geçermiş.Bakalım daha kaç gün çiçekli kalacak .Durumunu yazıcam daha sonra

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...