16 Ağustos 2016 Salı

Kaplama Mobilyanızı Boyamak Artık Çok Kolay !!


Uzun bir ara oldu.İnsanın birşey yazası pek de içinden gelmeyen bugünlerde hummalı bir çalışma içindeydim ve bittiğinde paylaşmalıydım.Bağğzı projeler işte yazası olmayanı yazdırtıyor.))

Koyu renkte kaplama yatak odası mobilyalarım vardı.16 yıldır yani evliliğimizin en başından beri bizimleler.Orta kalitede mobilyalar olmasına rağmen çok yıllar kullandık ve hala sapasağlamlar.Fakat gardrobu odamıza çok büyük geldiği için (küçük bir balkonumuzun önüne koymak zorundalığımızd odaya güneş girmesine engel oluyordu.İkea'dan aldığımız beyaz gri kırçılları olan gardobumuzun gelmesiyle yaklaşık bir 6 aydır "biri tekir biri bekirlik" bir durum sözkonusuydu:) Şifonyer şeklindeki tuvalet masasını ve iki komodini beyaza boyamak ve hem yenilemek hem uyum sağlamak hep heves ettiğim birşeydi. Fakat bu genel isteksizlik halinden ötürü  İkea'dan bu mobilyaların yerine yenisini bakarken buluyordum kendimi..

Geçenlerde birgün bu sıcakta hem elektrik hem internet gidince işimize ara vermek zorunda kaldık Öykü'yle.(İlk kez bir postumu  okuyanlar için Öykü benim eşim.Ve evet Erkek ismi de var Öykü diye Türkiye'de 4 ya da 5 tane kadar:)) Ve işte boyama dürtüsü o anda hakim oldu:) Evimizin yakınlarındaki çok uzun yıllardır bu işi yapan bir nalburiye dükkanına gittik. Kaplama mobilyamı boyamak istediğimi ama zımpara ile uğraşmak istemediğimi söyledim.Bana şu boyayı tavsiye etti.Dyo Massiveline Panel Kapı Boyası 1 kg 22 TL.aldık.Öykü yine de ince bir zımpara kağıdı alıp 1 2 dk kadar( mobilya üzerinde sadece çizikler oluşturana kadar) yapmak istediğini söyleyince onu da aldık. 2 3 TL gibi bir fiyatı vardı sanıyorum. Küçük rulo firça aldık. 4 TL.Ve bir de kestirme fırçalardan numarasını bilmiyorum ama şuna benziyordu.Zaten küçük birşey ..Ayrıntılar için diyince bize buna benzer bir fırça verdi .Aynı şekilde isteyebilirsiniz siz de.


İnce zımpara kağıdı

Kestirme Fırçası 

Küçük Rulo Fırça


Dyo Massive line Panel Kapı Boyası 

Malzemelerimiz bunlardı.

Boyamadan Önce ;
 Kaplama mobilyamızı bu aldığımız ince zımpara kağıdından küçük parçalarla (daha kolay oluyor) 1 2 dk kadar tüm boyayacağımız yüzeyleri zımparaladık.Sonra önce bu tozları, zımpara yapılan yüzeyleri süpürge ile fazla tozutmadan aldık.Sonra sabunlu bezle mobilyayı sildik .(Boyanacak yüzeyde herhangi bir pislik saç toz birikinti olmamalı. ) Kurumasını bekledik.Boyaya artık hazırdık:)

Boyamaya Geçerken ;
Kuruduktan sonra ilk katı vurmak için boyamızı açtık.Boyamıza su falan katılmıyor. Kullanıma hazır halde alınan bir boya olması da beni çok cezbetti.Kıvamlı sayılabilecek bir boya.Rulo fırçamızla ilk katı atmaya başladık.

Benim mobilyalarımın baza ve taç diye isimlendirilen (inşaat teknikeri olduğumdan ve iç mimari ve çelik inşaat alanlarında 9 yıl çalışmışlığım olduğundan bu bilgiyi burda vermezsem çatlardım:)) bölümleri de rulo fırçayla boyayabildim ama buralarda mecbur kalınırsa kestirme fırça ile de boyama yapılabilir.

Çok kapatıcı bir boya ama ilk kat yine de çok iç açıcı olmayacak .Sakın moraliniz bozulmasın.

Bir de rulo firça kullanırken 2 şeye çok dikkat etmeniz gerekiyor:

Birincisi firçayı değdirdiğiniz yerden diğer başa kadar kaldırmadan yuvarlayın. Fırça izi kalmaması için bu önemli. İlk boya aldığınızda boyayı değdirdiğiniz ilk alan daha yoğun olmasın diye ruloyu boyadan ilk çıkarıp yüzeye değdirdiğiniz an  farklı iki üç yere değdirip çekme yapın böylece hızlıca rulo ile boydan boya yuvarladığınızda tüm yüzeyin daha eşit dağıldığını ve boyanın kalın sürülmediğini farkedeceksiniz.(Zaten fazla boya aldıysanız ruloya rulo yüzeyde dönmeyecektir Yuvarlanmadan kayıp gidecek ve boyayı bozacaktır.Eğer fazla yoğun sürdüyseniz yanlışlıkla bütün yüzeye eşit şekilde dağıtmaya çalışın.)

İkincisi ise boya kurumadan ilk katı atarken gaza gelip az önce ilk katı attığınız yerin üzerinden sakın geçmeyin .Ben geçtim boya kalktı biraz.Böylece geçilmemesi gerektiğini öğrendim:)

Her kat arasında en az 3-4 saat beklemek gerekiyor. Bu mantıkta bir gündüz vakti 3 kat boya ile atıyorum bir şifonyeri bitirebilirsiniz. Ya da 2 komodini .Fakat 2 güne yaymak .2.katı atıp sabahı beklemek 3. katı sabah atmak yorgunluk açısından da daha iyi bir tercih oluyor. 


Bu ilk kat. Moral bozmayın dediğim gibi  3 saat sonra ikinci katı atınca :

2.Kat Böyle oldu .

Bu 3. kat 


Biraz daha aydınlatmaya çalıştım resmi boyanın ne kadar iyi kapattığını görmeniz için.

 Çok sevdim Bembeyaz ...


Cicileri Yerleştirince tabikisine de :))

 Komodinlerde böyle oldu bitince..


Bu da sizin için yakınlaştırılmış hali .Biz 1 kg almıştık boyayı .Boya bitince ve tuvalet masası ( ve bir tv sehpası da boyayınca boya bitti )çok güzel olunca nalburiye dükkanına yeniden gittik.Ve çok teşekkür ettik kendisine .Bizi doğru yönlendirmesinden dolayı sonuçtan çok memnun kaldığımızı söyledik.Ben bunu nasıl sileceğim diyince sabunlu bezle silebilirsin dedi. Vernik atmalı mıyım diye sordum.Vernik bunu sarartır dedi .(vernik kullan dese alacaktım yani . Dürüstlüğünden ve bilgisinden etkilendik çok abinin sağolsun.)Kendisinden sözedeceğime söz verdim Abi'ye.
Bahçelievler -Karşıyaka İzmir de Demir Yapı Nalburiye Dükkanı Suat Abi.eğer yolunuz düşerse mutlaka uğrayın 15 dk da  bir sürü bilgi öğrenir makul bir şekilde gereken alışverişinizi yaparsınız.
Toplamda 60 TL gibi bir rakama 2 komodin 1 tuvalet masası ve 1 tv sehpası boyandı.Ve yarım kiloya yakın boya duruyor şu an .


Bu da Tv Sehpamız. Çok koyu venge idi . Salon mobilyamızın bir parçası.



Bir de burdan. Salon mobilyaları da gelecek program diyip susuyorum:))

Not: Attığınız katlar arasında rulo fırçanızı akan suyun altına lavabonun içine koyun 5 dk kadar öyle akan suyun içinde bırakın.Bu süre ne kadar uzarsa o kadar temiz olur. Kestirme fırçasını kullandıysanız aynı işlemi ona da yapın. Bu yıkama her kat arasında olmak zorunda. Suyunu sıkın elinizle ve kurumaya bırakın.

Not 2: 3 saat katlar arasında boyama süresi yaz için geçerli daha çok. Yani kış olursa bu süre çok daha uzun tutulmalı diye düşünüyorum..

Not :3 Bir kat attıktan sonra boyanızın ağzını sıkıca kapatın.Ve diğer katı atana kadar açmayın.Boyayla tamamen işiniz bittikten sonra boyayı ağzı sıkıca kapalı bir şekilde saklayabilirmişsiniz.Çünkü bu boyaya su ya da tiner gibi başka maddeler girmediğinden boya bozulmaddan saklanabilirmiş.


Buraya kadar postumu okuduysanız bu işte kararlısınız..:)) Biraz cesaret ..Sonuç çok güzel oluyor.
Kullanımıyla ilgili detayları da burdan editlerle bildirmeyi düşünüyorum.1 haftadır kullanıyoruz ve çok memnunuz şu an ..

Ve konu mankenlerimiz PonPon ve TeKiLa :)






Rüyalarınızı gerçekleştirin. Küçük olsun büyük olsun yeter ki unutmayın .
Hayat sadece birgündür o da bugündür ...

Hoşçakalınn..






6 yorum:

  1. Süper olmuş. Keyifle , güzel günlerde kullanın. Ahşap mobilyalarımı boyadım ama kaplama benim için hep sıkıntıydı. Küçük kaplama bir şeyim yoktu ki "aman olmazsa atarım" diyeceğim. O yüzden hep çekimserdim. ama yazınızı okuyunca, boya için bekleyen konsolumu boyayabilirim demek. Özellikle vernik yapmıyacaksam daha da sevdim. Her semte sizin Suat abiden lazım. Maalesef nalburlarda bilgili kişi bulabilmek çok zor. Tekrar güle güle kullanın. Diğerlerini de merakla bekliyor olacağım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu oldum yorumunuza.O kadar dolaştım ki blogları yardım almak için kaplama mobilya boyayanlara ulaştım ama hiç bilmeyene yani benim gibi :)) hitap etmiyordu çok.Ben de bizim tuvalet masasını gözden çıkarmaya karar verdim:) Çok zevkli ..Öyle yorgunluktan ölüp bitmedim:) O kadar hata kaldırır bir boya ki boyarken anlayacaksınız ne demek istediğimi.Size şimdiden kolay gelsin çok.İnşallah benim kadar mutlu olursunuz yeni mobilyanızla:))

      Sil
  2. eline sağlık,sahiden de 10 numara iş çıkarmışsınız.benim de kafamda dönüp duruyor bu konu,kısmetse önümüzdeki yıl istanbul'a bye diyeceğiz:)eşimle,o zaman evimizdeki bazı mobilyalara benim de boyama arzum var.gardrop bile dahil:))
    çok gaza geldim,çok.eşime de okutacağım yayınını,şimdi uyuyor,ben çok erkenci olduğumdan:)))
    benimde bi boyama maceram var https://kedilievintarzi.blogspot.com.tr/2015/04/basndan-sonuna-kadar-ayn-kalamaz.html
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çook teşekkür ederim.Hemen bi koşu gidip okudum postunuzu..Baya bi maceralı olmuş ama sonuç çok güzel..İnsan kendi yapınca kendi yenileyince çok mutlu oluyor değil mi? Gaza geldiğinize pek sevindim:) Ben de çokk fena gaza geldim :))Salon mobilyalarına girişmek üzereyim işimden fırsat bulduğum an:))İnşallah en kısa zamanda sizin de yeni boyama maceranızın postunu okuyor olurum.Şimdiden taşınmanız için de hayırlı olsun çok..Sevgiler.

      Sil
  3. Işık hanim memnun kaldiniz mi bende boyamak istiyorum ama kararsizim vernik atmadan çizilme olursa diye.mobilyalarinizdaki son durum nedir hala aynilar mi çizik vs.oldu mu?

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar.. Hala memmnunum boyadıklarımdan.Çizilme değil de çay ve kahve lekesinin çok zor çıkma durumu yaşıyorum.Komodinlerin üstüne çay fincanı ya da kahve fincanı koyduğum oluyor kitap okurken.. ciddi leke bırakıyor hemen silinmesi lazım hatta çıkartamayıp klorakla çıkardığım oldu.Boya kalkmadı.Yani masa sehpa gibi üstü yeme içmede kullanılacak bir eşyayı boyarken bunları gözardı etmemek lazım. Ya sarartabileceğini bilerek verniklemek lazım..Ya da cam kestirmek.Onun dışında tuvalet masamda öneğin hiç bi sorun yaşamadım çok memnunum genel haliyle..

    YanıtlaSil

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...